PAPRIKA

Graphic design Service design UX/UI Design

Jeongmin Kim

Graphic design Service design UX/UI Design

Jeongmin Kim

Bachelor's degree

PAPRIKA

PAPRIKA is a digital service that helps make vegetarianism easier and more enjoyable.

파프리카(PAPRIKA)

PAPRIKA는 채식을 더 쉽고 즐겁게 할 수 있도록 도와주는 디지털 서비스이다.

PAPRIKA is a digital service that helps you enjoy vegetarianism in Korea.

PAPRIKA provides you with a whole range of vegetarian lifestyle, from grocery shopping to restaurant search and booking.

PAPRIKA는 채식을 쉽고 편하게 할 수 있도록 도와주는 디지털 서비스이다.

PAPRIKA는 마트에서 장 보는 것 부터 식당 검색, 레시피 공유, 정보공유 등 채식 생활의 전 범위에 걸쳐 도움을 줄 수 있는 기능을 제공한다.

STARTING POINT

The starting point of this project was the frustration evident in the comment section of an online video about veganism.

Many vegetarians wrote that they suffer from insufficient infrastructure and therefore I ran a vegetarian blog for 6 months in the pursuit of better understanding their lived experiences.

STARTING POINT

PAPRIKA는 비건에 관련한 온라인 영상을 시청한 것이 계기가 되어 진행하게된 프로젝트이다.

해당 영상의 댓글에는 부족한 인프라로 인해 고통 받는 채식주의자들이 많았고, 그들을 이해하기 위해 채식 블로그를 6개월 가량 운영하며 지식을 쌓았다.

USER STUDY

1. Interview

In-depth interviews were conducted with two people who had experience in vegetarian diet for target users.

2. Survey

I conducted a survey through the vegetarian community. Through this survey, various needs of vegetarians were identified and the validity of ‘PAPRIKA‘ was also verified.

USER STUDY

1. 인터뷰

타겟으로 하는 유저를 대상으로 채식 경험이 있는 사람 2명을 대상으로 심층 인터뷰를 진행했다.

2. 설문조사

채식 커뮤니티를 통해 설문을 진행하였으며, 이를 통해 채식주의자들의 다양한 니즈를 파악하고 PAPRIKA의 유효성을 평가받았다.