SuLi – Mobile app for sustainable lifestyle

OND Hwang Kim, Namcheol Her, Hyojeong Jin, Hyemin Choi, Jinbaek Lee
IDEA 2020
Annually hosted by the Industrial Designers Society of America (IDSA) since 1980, IDEA, is one of three most prestigious and influential design competitions in the world.

SuLi is a mobile app to help users find sustainable products online by providing each product with a sustainability index. The app also provides an online forum to share information about everyday recycling. The forum also works as a place for exchanging methods and knowledge about alternative ways of living. Moreover, SuLi encourages users’ self-motivation through the reward system for individuals and groups.

Sustainable lifestyles have become important for many people, but it is not easy to achieve such lifestyles. SuLi is a companion app to support users’ everyday practices to reduce the negative impact on the environment, animals, nature, and the ecosystem.

Problems

Lack of awareness and interest in environmental issues. Lack of awareness of alternative sustainable products. Users are aware of alternative sustainable products, but there is a lack of purchase information. Even though users acquire needed information, however, their options are not so convenient. Thus, their interest doesn’t lead to sustainable actions and purchases.

SuLi Sustainability Index

SuLi has created four sustainable indicators for sustainable product validation. They are classified into reducing plastic waste, water saving, wood saving, and reducing CO2, which are presented in the symbols of straw, faucet, paper, and vehicle fume, respectively. SuLi intentionally visualizes four sustainable indicators to daily activity so that users can easily understand the effects.

SuLi Sustainable Market

Users can explore and purchase eco-friendly products at SuLi Sustainable Market. They can also obtain various information about sustainable products available in the market. SuLi encourages sustainable consumption by providing intuitive information about the positive impact of user actions through a sustainability index.

SuLi Sustainable Forum

Users can get knowledge and updates on environmental issues by curated daily keywords. They can sharpen their perspectives by exchanging opinions with others in the community about issues around sustainability and environment. Users can explore others’ perspectives and express their own opinions.

SuLi Sustainable Point

SuLi encourages users’ self-motivation. It provides mileage point, which can be acquired also by groups of individual users. The mileage points are based on the accumulated contributions of users’ activities and consumption, providing positive feedback to celebrate users’ meaningful actions.

Daily Life with SuLi

SuLi is made for people who are hesitating to lead a sustainable life. Through SuLi, small parts of sustainable life turn into more actionable and eco-friendly ideas are cultivated by the people in SuLi community. SuLi consistently motivates people to maintain their sustainable life with pride.

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle – SuLi Market & Forum/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle – SuLi Point & Index/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – 지속가능한 삶의 동반자

OND 김황, 허남철, 진효정, 최혜민, 이진백
IDEA 2020
IDEA는 1980년부터 미국산업디자이너협회(IDSA)에서 매년 주최하는 세계에서 가장 권위 있고 영향력 있는 디자인 대회 중 하나입니다.

SuLi는 다양한 상품에 대한 지속 가능성 지수를 제공하여 온라인에서 지속 가능한 상품을 찾을 수 있게 돕는 모바일 앱이다. 이 앱은 일상에서의 재활용 정보를 공유할 수 있는 온라인 포럼 또한 제공하며, 포럼은 사용자들이 대안적인 삶을 위한 방법과 지식을 교환하는 장소로 작동한다. 또한, 개인 뿐 아니라 단체를 대상으로 하는 보상 시스템을 통해 사용자의 동기 부여를 유도한다.

지속 가능한 생활 방식은 많은 사람에게 중요성을 더하게 되었지만 그러한 생활 방식을 구현하는 것은 쉽지 않다. SuLi는 환경, 동물, 자연 및 생태계에 대한 부정적인 영향을 줄이기 위해 사용자의 일상적 습관을 돕는 동반자와 같은 앱이다.

문제

환경 문제에 대한 인식과 관심 부족 및 대체 지속 가능한 제품에 대한 인식 부족은 지속 가능한 라이프스타일을 방해한다. 사용자들은 지속 가능한 제품을 인지하고 있지만, 제품에 대한 구매 정보가 부족하며, 필요한 정보를 얻더라도 구매를 위한 옵션이 편리하지 않다. 결과적으로 지속 가능한 제품에 대한 관심이 지속 가능한 행동과 구매로 이어지기 어렵다.

SuLi 지속가능경영지수

SuLi는 지속 가능한 제품을 검증하기 위해 4가지 지속 가능한 지표를 만들었다. 각각의 지표는 플라스틱 폐기물 저감, 물 절약, 목재 절약, CO2 저감으로 구분되며 짚, 수도꼭지, 종이, 차량 배기가스 심볼로 표현된다. SuLi는 4가지의 지속 가능한 지표를 일상 활동에서 시각화하여 사용자가 그 효과를 쉽게 이해할 수 있게 돕는다.

SuLi 지속가능 마켓

SuLi 지속가능 마켓에서는 친환경 제품을 탐색하고 구매할 수 있다. 또한, 실제 구매할 수 있는 지속 가능한 제품에 대한 다양한 정보를 얻을 수 있다. SuLi는 지속 가능성 지수를 통해 사용자 행동에 긍정적인 영향을 미치는 직관적 정보를 제공, 지속 가능한 소비를 장려한다.

SuLi 지속가능 포럼

SuLi 사용자는 큐레이팅된 키워드를 통해 환경 문제에 대한 지식과 업데이트를 받을 수 있다. 사용자는 커뮤니티의 다른 사람들과 지속 가능성 및 환경 문제에 대한 의견을 교환함으로써 날카로운 관점을 얻을 수 있다. 또한, 다른 사람의 관점을 탐색하고 자신의 의견을 표현할 수 있다.

SuLi지속가능 포인트

SuLi는 사용자의 동기 부여를 장려하며, 개인 사용자 및 그룹 단위로 적립할 수 있는 마일리지 포인트를 제공한다. 마일리지 포인트는 사용자의 활동과 소비의 누적 기여도를 기반으로 의미 있는 행동을 장려하며, 이를 통해 긍정적 피드백을 안겨준다.

SuLi와 함께하는 일상

SuLi는 지속 가능한 삶을 어렵게 생각하는 사람들을 위해 만들어졌다. SuLi 커뮤니티 멤버들은 지속 가능한 삶을 위한 작은 실천을 보다 실행 가능하고 친환경적인 아이디어로 전환합니다. SuLi는 사람들이 자부심을 가지고 지속 가능한 삶을 유지하도록 지속적으로 동기를 부여한다.

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle – SuLi Market & Forum/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle – SuLi Point & Index/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle/ Copyright © OND Lab – UNIST

SuLi – Digital Service for Sustainable Lifestyle/ Copyright © OND Lab – UNIST